» Новини » Щодо недопущення самовільних рубок дерев у захисних насадженнях залізниці та відповідальність
Щодо недопущення самовільних рубок дерев у захисних насадженнях залізниці та відповідальність
Дата: 16.10.2024 14:18
Кількість переглядів: 81
Захисні лісонасадження вздовж залізниці, що розміщені на території Волинської області, створені власними силами залізниці як інженерні споруди, що захищають земляне полотно від ерозії ґрунтів, колії від занесення снігом і ґрунтом під час хуртовин і вітрових стихій та захищають прилегле до колії природне середовище від техногенного впливу, зменшують шумові навантаження і вбирають шкідливі гази, пил, речовини та мають природоохоронне, екологічне, естетичне, загальнодержавне значення та відповідно до статті 4 Лісового кодексу України належать до лісового фонду.
Впродовж останніх років у захисних лісонасадженнях виробничого структурного підрозділу «Львівська дистанція захисних лісонасаджень» регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця» працівниками залізниці виявлено випадки порушень статті 246 КК України «незаконна порубка дерев або чагарників у лісах, захисних та інших лісових насадженнях, перевезення, зберігання, збут незаконно зрубаних дерев або чагарників, що заподіяли істотну шкоду».
Стосовно всіх випадків виявлених самовільних рубок та лісопорушників направлені заяви про злочин до відповідних відділів поліції для проведення розшуково-слідчих дій, встановлення осіб, які скоїли самовільну рубку в захисних лісонасадженнях залізниці, та притягнення їх до відповідальності згідно з чинним законодавством.
Враховуючи приписи статті 13 Конституції України та статей 1, 4, 7, 8, частини 5 ст. 86 Лісового кодексу України, тягар утримання захисних лісонасаджень покладається не лише на залізницю, а й також на ряд державних органів та органів місцевого самоврядування в межах наданих повноважень та функціональних обов’язків, зокрема:
- на органи місцевого самоврядування (ст. 15 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про місцеве самоврядування» та ст. 33 Лісового кодексу України);
на виконавчі органи сільських, селищних, міських рад у галузі охорони навколишнього природного середовища (ст. 19 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»);
на місцеві державні адміністрації, зокрема в частині забезпечення виконання державних і регіональних програм охорони довкілля (п. З ст. 119 Конституції України, статті 31-32 Лісового кодексу України).