ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЗАХОДИ щодо дій персоналу та відвідувачів об’єктів з масовим перебуванням людей при отриманні сигналу «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА»
ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЗАХОДИ
щодо дій персоналу та відвідувачів об’єктів з масовим перебуванням людей при отриманні сигналу «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА»
Керівникам об’єктів з масовим перебуванням людей виконати такі заходи:
обладнати об’єкти з масовим перебуванням людей об’єктовими системами оповіщення, яка включатиме в себе сирену та систему гучномовного оповіщення працівників та відвідувачів (ПКМУ від 27 вересня 2017 року № 733 «Про затвердження Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту»);
визначити місце (місця) розміщення (укриття) відвідувачів та персоналу та розмістити у приміщеннях об’єкта схеми із зазначенням укриття та маршрутів руху до нього;
при плануванні маршрутів руху до укриття, за можливості, оминати ділянки об’єкта із наявністю вікон;
позначити основний та запасний виходи із укриття (укриттів) та напрямки руху до них відповідними знаками та покажчиками, бажано фотолюмінесцентними;
забезпечити укриття планами приміщень, із зазначенням на них основного та запасного виходів, табличками із зазначенням номерів телефону для виклику екстрених служб, альтернативними засобами зв’язку (переносна радіостанція) та освітлення, місцями для сидіння, засобами обігріву (ковдри), запасами питної та технічної води, готових продуктів тривалого зберігання, засобів надання першої медичної допомоги, гігієнічних засобів, засобів для гасіння пожежі, елементів живлення для альтернативних засобів зв’язку та освітлення;
призначити черговий персонал, відповідальний за зустріч та розміщення відвідувачам та персоналу об’єкта у разі сигналу тривога;
організувати підготовку персоналу з надання домедичної допомоги;
кожної години через систему гучномовного оповіщення нагадувати відвідувачам порядок дій.
При отриманні сигналу оповіщення про повітряну загрозу необхідно:
включити сирену зі звучанням до 3-х хвилин, що означає «УВАГА ВСІМ»;
з використанням внутрішньої гучномовної системи оповіщення провести передачу словесного повідомлення про повітряну загрозу;
надати відвідувачам та персоналу об’єкта інструкції щодо подальших дій;
сповістити відвідувачів та персонал об’єкта про місцезнаходження укриття та маршрутів руху до нього;
надати допомогу тим, хто потребує допомоги в пересуванні;
нагадати відвідувачам та персоналу об’єкта про небезпеку перебування поза укриттям;
тимчасово припинити торгівлю закладам (відпуск товарів, надання послуг);
кожні 10 хвилин передавати словесне повідомлення щодо продовження дії повітряної загрози;
при отриманні повідомлення через мобільний додаток про «ВІДБІЙ ПОВІТРЯНОЇ ЗАГРОЗИ» провести словесне повідомлення про відбій повітряної тривоги.
При організації дій в укритті:
організувати зустріч та розміщення відвідувачів та персоналу об'єкта в укритті;
якщо укриття знаходиться в наземному приміщенні об’єкта, рекомендувати відвідувачам та персоналу об’єкта сісти чи лягти у позі «ембріона», притиснутися до несучої стіни, прикрити голову руками та відкрити рот;
організувати надання домедичної допомоги постраждалим;
проінформувати відвідувачів та персонал об’єкта, розміщених в укритті, про заборону виходу з нього без дозволу чергового персоналу;
не залишати відвідувачів та персонал об’єкта в укритті самих;
організувати вихід з укриття після скасування сигналу тривоги та не раніше ніж через 10 хвилин після завершення обстрілу.